Tőlünk jókedvűen mennek haza a gyerekek

Még mindig mosolygok, ha eszembe jutnak azok a döbbent szülői arcok, amiket az első alkalmunk után láttam. Szülők, akik érthetetlenül álltak a tény előtt, hogy gyermekük és társaik vidáman, nevetve jöttek le az emeletről egy 3 órás felvételi előkészítőről. Mindezt szombaton, tulajdonképpen egy 6. tanítási napon.

Persze, az első döbbenet után, a szülők még mindig meglepődve, de örömmel hallgatták gyermekeik beszámolóját a fiatal tanárokról, az élményekkel teli órákról és arról, hogy mennyi mindent megértettek, amit eddig nem.
Ez a lelkesedés a tanfolyam végére se hagyott alább. A központi írásbeli után pedig sok gyermek boldogan jött vissza a ZEKI Oktatási Központba, a szóbelire felkészítő tanfolyamunkra is.

Egy nyolcadikos diákunk ezt írta nekünk:
„Hasznos volt. Nagyon hasznos volt. Sok olyan dolgot tanultam, amiről sajnos az iskolában nem beszéltünk. A kurzuson sokkal jobban meg tudtam érteni a tanultakat, mint az órán (az iskolai tanórán). Köszönöm, hogy itt lehettem és tanulhattam.”

Mikor megálmodtuk az előkészítőt, az én feladatom lett a tanmenet összerakása, megtervezése. Az volt a célom, hogy mást, lehetőleg többet, adjunk, mint a versenytársaink. A szülői visszajelzések alapján elmondhatom, hogy ez sikerült is.

A most következő tanévre pedig beletettünk egy-két csavart az eddigi tapasztalatok alapján, így még komplexebb, hatékonyabb lesz az oktatásunk.

ZEKI Oktatási Központ tanfolyamainak struktúrája eltér a szokványos felvételi előkészítőkétől: egyedi tanmenettel és hozzá kapcsolódó feladatlapokkal, változatos és sokféle feladattípusokkal igyekszünk a diákok kompetenciáit fejleszteni.

Ebben a fejlődési útban továbbá jelentős hangsúlyt kap a vizsgahelyzet pontos megismerése. Hiszen ne feledjük, hogy a teljesítményt negatívan befolyásolja a stressz, a vizsgadrukk, ezért a vizsgahelyzetek szimulálása az erre való felkészülést, a megküzdési technikák megismerését is szolgálják.

Emellett fontosnak tartjuk, hogy felmérjük a gyermekek tantárgyi tudását, nyomon kövessük a fejlődésüket, illetve megismerjék a vizsgaszituációt is.

Tanáraink teljes mértékben felkészültek az online felületen történő oktatásra is.  A teljes tananyagot átültettük már online felületre, így bármikor át tudunk állni, ha kell. Az órák „élőben” lesznek megtartva, ugyanolyan csoportbontásban és ugyanazzal a tanárral, mint a normál órákon.

De ugorjunk egy kicsit vissza az időben. Egy gyermek sem tud sikeres felvételit tenni, ha nincsenek meg az alapok már egészen kis korban.

Csak az a gyermek teljesít jól az iskolában, aki megfelelő érettséggel és fejlettséggel rendelkezik.

Mindenki tudja, hogy az iskolaéretlen gyermekek hatalmas és behozhatatlan hátránnyal indulnak már az 1. osztályban. Náluk nagyobb az esély az iskolai kudarcra, valamint a diszlexia, diszgráfia és/vagy diszkalkulia kialakulására is.

Minél korábban kezdődik el egy gyermek fejlesztése, annál nagyobb sikereket érhetünk el vele, mert minél kisebb a gyermek, annál fejleszthetőbb az idegrendszere. Az idő nem vár!

Ezért barátnőmmel úgy döntöttünk, hogy idén már a kicsiknek is indítunk foglalkozásokat, bár egyelőre csak a budai központunkban. Szerencsére könnyű dolgunk van, mert ő pont ezen a területen szerzett tapasztalatokat tanárként és szülőként is. Így ő ezt a tanfolyamunkat menedzseli, én pedig a felvételi előkészítőt. De még maradjunk az iskolaelőkészítőnél kicsit.

Fotó: Schmidt Andrea

A ZEKI Oktatási Központ iskolaelőkészítő foglalkozásait gyógypedagógusainkkal és mozgásfejlesztőinkkel úgy állítottuk össze, hogy egy alkalommal legyen elég idő a komplex mozgásfejlesztésre, valamint az iskolaérettségi kritériumokra való felkészítésre is, játékos feladatok formájában.

Hisszük, hogy a tanulási nehézségek akár 70 százalékát is okozhatják az elemi mozgások fejletlenségei, ezért nem csak az értelmi képességeket fejlesztjük, hanem a nagymozgásokat és a finommotorikát is.

Azok a gyermekek pedig, akik így sikeresen veszik az akadályokat az iskola első éveiben, később visszatérhetnek hozzánk valamelyik felvételi előkészítőnkre, attól függően, hogy mikor szeretnének továbblépni az általános iskola padjaiból.

Schmidt Andrea Julianna
ZEKI Oktatási Központ