Vannak gyerekeid? Így készítsd fel őket a felső tagozatra
Ismerős az érzés, amikor a gyermeked rendesen tanul, mégis fontos dolgok maradnak ki az oktatásából? Te is úgy érzed, hogy sok iskolában nem tanítják meg jegyzetelni, tanulni és felelni?
Szeretnéd, ha gyermeked önállóbb lenne a tanulásban? Egyedül tudná elkészíteni az otthonra feladott projektmunkákat, legyen az gyűjtőmunka, olvasónapló, tabló vagy akár prezentációkészítés? Örülnél, ha izgulás nélkül tudna felelni vagy tudná bemutatni a saját maga által elkészített prezentációt egy komplett előadás keretében?
A prezentációkészítő tanfolyamunkon mi ezekre készítjük fel diákjainkat. Nálunk olyan tudásra tehetnek szert, ami nemcsak a középiskolában és az egyetemen lehet majd hasznos számukra, hanem már az általános iskola felső tagozatán is.
Tanfolyamunk anyaga
Számítógépes alapismeretek: fájl- és könyvtárkezelés, mentés.
A keresők biztonságos használata
– Szövegek és képek keresése a gyűjtőmunkákhoz;
– A számukra hasznos weboldalak megismerése.
A képmetsző használata
A Word-program használata: dokumentum létrehozása, mentése, formázása
A PowerPoint használata
– Bemutató létrehozása, mentése (pptx, pdf, jpg stb.);
– Dizájn és diaméret beállításai;
– Dia másolása, törlése;
– Szöveg létrehozása vagy beillesztése, formázása.
– Kép beillesztése, átméretezése, formázása (Pl: élek finomítása, árnyék stb.);
– Több kép elrendezése, beállításai (Pl: előre hozás, hátra küldés stb.);
– A haladás függvényében további funkciók megismerése.
A jó felelet előkészítése
– Mitől jó egy felelet?
– Hogyan készüljünk fel otthon a feleletre?
– Hogyan építsük fel feleletünket?
– Mire figyeljünk oda? Milyen típushibákat ne kövessünk el?
– Hogyan mondjuk el feleltünket?
Bemutató profi előadása, használva az elkészített prezentációs anyagot
– Hogyan (ne) tartsunk előadást?
– A felkészülés fontossága. Hogyan készüljünk fel előadásunkra?
– Frontális helyett interaktív. De hogyan?
– Az előadást befolyásoló külső tényezőkhöz való adaptálódási képesség fejlesztése.
– A diahasználat előadás közben.
– Különböző előadási stratégiák megismerése (előnyök, hátrányok, buktatók).
– Hogyan nyissuk és zárjuk előadásunkat? – trükkök, technikák megismerése.
A tanulók tudását tanfolyamunk végén felmérjük.
Követelmény:
•Az utolsó órán egy prezentáció bemutatása, melyet az órán és otthon szerkesztenek, alkotnak meg, az órán tanultakból állítanak össze.
•Figyeljük, hogy mennyire sajátították el az előadás-technikai elveket, praktikákat, a kreatív témaválasztást, a tanuló magabiztosságát, felkészültségét, a PPT alapelveinek és funkciójának megértését, elsajátítását.